Dag 17 – Mitt favoritminne.

För att välja ett.

Så valde jag sista dagen i högstadiet. Sista dan i grundskolan. Sista dan i Vasa övningskola. Shit den dagen kändes bra. Att få veta att när man börjar nästa termin, så är allt nytt som gäller. Allt det gamla och trygga i högstadiet skulle vara bortblåst under den korta ceremonin då man skakade hand, log snällt och tog i mot sitt misslyckade betyg från rektorn.

Klart, bilden är tagen för 8½ månad senad, men shit the same, jag var vekligen urled på högstadiet. Inte för att har växt upp, blivit klokare eller tagit mig i kragen, men den skoltröttheten har iallafall försvunnit. Jag trodde aldrig att det skulle vara en sån stor förändring. Men jo! Klart, de människor jag gick ut övis med, har jag väl inget att klaga på, vi hade ju kul som fan och jag längtar redan tills återträffarna ! Class of drama, glad att jag och mina homies levde i våran egna bubbla ! i will aaaaalways remember !

Så ni andra skoltrötta högiselever, lyssna på bertil, nu är halva läsåret borta, one more to go.










:



Trackback
RSS 2.0