lixom r000bin





till alla mina kära bloggläsare vill jag tillägna mitt nya kall i livet, haiku diktare.
håller på att skriva min uppföljare till min bästsäljande roman "haiku-kul i underlivet"
med ett utdrag vill jag framföra mitt huvudsakliga budskap:

"sätter en kulör i tvätten,
går med korgen
korven är i skåpet.

tvätten är klar
barnen måte hem från dagis
tar ut tampongen.

har inte några barn
men med haikun i kvarn
städerskan flyger.

är ute i skogen
plockar min svamp
i mitt underliv.

hemma igen
ölen i rumpan
hej katten.

katten i trosan
grannen i trosan
bajsade just.

Rotar i blöjjan
räkorna dansar
jag vill ha mat.

Såg ni vad jag gjorde där i slutet? kände verkligen att jag fick till slutklämmen.
buskapet som ni säkerligen förstod så är att man aldrig skall låta någon komma in
i ens "privata" krets, att man verkligen skall förstå hur man själv fungerar innan man tillexempel
kan låna bananer av grannen Louise. Livet i det mörka dunklet kan verkligen vara svårt,
tycker verkligen jag lyckades få fram det i :
"hemma igen
ölen i rumpan
hej katten."
kände verkligen att budkapet kom fram där. Satt faktist och sjöng den delen i slutet av min stora
musikal "Trubbel i salamiland" den var en jättestor hit! alla som är nåt var där!
nåja, hoppas ni undersåtar förstår.........









:



Trackback
RSS 2.0